ILS
  • ILS
  • GBP
  • USD
  • EUR

03-5164105

הסוף מההתחלה שלו-מפרקת מרכיבה ומדייקת-MIZO

הסוף מההתחלה שלו-מפרקת מרכיבה ומדייקת-MIZO

  • Inbal Ben Zaken

פעם ראשונה שאני משתפת במילים את מה שקורה בבית שלי – הפיסי, הרגשי והרוחני אז הנה מביאה אליכם את הסוף מההתחלה שלו....

בשנה האחרונה יצאתי למסע של פירוק והרכבה מחדש מול הרצונות, התשוקות, היצירה והעשייה שלי בעולם. מתוך רצון להיות קשובה לפעימות הלב ולדייק את התשוקה שלי לעבודה וליצירה. פירקתי כל מבנה אפשרי שהיה מוכר לי ואני בונה לאט ומתוך הקשבה ללב את מה שנכון ומדויק לי מדי יום. עם היציאה לדרך חדשה וסוף למה שהיה מוכר עד עכשיו, הגיע גם רצון להיזכר ולשתף אתכן בדרך שעברנו ביחד עם MIZO.

לפני עשרים שנה ביטני התמלאה בילדי הבכור והימים היו ימים בהם העליתי ערב מחול עם חבורת רקדנים מוכשרים ומרגשים. תוך כדי שבטני גדלה גיליתי שזה לא פשוט להתלבש כשיש לי בטן כל כך גדולה. תוך כדי תנועה התחלתי לייצר לעצמי פרטי לבוש שנסגרים עם סקוץ', פריטים שיכולתי לגדול לתוכם ולהמשיך לרקוד בנוחות. הרעיון הזה של הסקוץ' נכנס גם כאלמנט עיצובי למחול ואני עפתי על הרעיון שאני יכולה לגזור בדים ולסגור אותם עם סקוץ'.

הכל היה מאוד פשוט, בדים מוטרפים שגזרתי באלכסון, תפרתי להם סקוץ' – והנה חצאית.

ריבוע של בד, שגזרתי בו שני עיגולים כחורים לידיים, תפרתי חגורה שנסגרת עם סקוץ' - והנה חולצת מעטפת מגניבה.

ככה הייתי משתעשעת לי עם בדים, מספרים, סקוץ' ומעט מאד תפירה כי לא באמת ידעתי לתפור. הייתי מסתובבת עם הבגדים ברחובות תל אביב וא.נשים היו עוצרים אותי בסקרנות על הבגדים. האיש שאיתי הריח שיש פה משהו ואמר לי "יאללה, בואי תייצרי בגדים! זה נחמד שאת רקדנית וכוראוגרפית אבל מה עם להביא גם אוכל הביתה?". אמרתי לו, "איך זה קשור אלי?! אני באה מעולם אחר".

מאז ומתמיד בגדים שימחו אותי הכי הכי בעולם, אבל היה לי ברור שאני אומנית של תנועה, של הגוף, של במה. אבל האיש שלי התעקש ואפילו מצא חלל מהמם בשכונת נווה צדק בתוך חצר קסומה. אז אספתי גלילי בדים משונים של ריפודים וייצרתי קולקציה מוטרפת, בלי ידע, הבנה או קשר לאופנה. העיצובים שלי יצאו תיאטרליים, יפנים, אלגנטיים ומאוד שונים מהאופנה הישראלית באותם ימים.

ואז בום! זה קרה, וזה היה משוגע, כמעט על הגבול הלא יאומן. הכל, אבל הכל נמכר. אז עשיתי עוד, וגם זה נמכר, אז הבנו שמשהו טוב מתרחש פה.

בנינו צוות של א.נשים מוכשרים שעבדו איתנו – תדמיתנית, גרפיקאי ומוכרות שהיו למשפחה. עזבנו את החנות הקטנה בחצר הקסומה בנווה צדק ופתחנו את בית MIZO הראשון על רחוב שבזי.

כל זה קרה בתחילת שנות ה 2000, ומאז כמו נשאבתי אל העולם הזה ולאט לאט גילתי שאני יכולה לעוף שם. שאני שמחה ומתרגשת לדמיין בגדים שאחר כך לובשות אותם נשים, ומודות לי שבזכות הבגד שלי הן מאושרות.

ופתאום גיליתי שאני מגדלת שני ילדים: את ילדי הבכור וילד נוסף – MIZO. שהפך להיות מלא בצבעים, בטקסטורות, בבדים, בהשראות, במסעות, על כנפי הדמיון והיצירה שנאספים לכדי קולקציות, ועוד נשים לובשות אותי. ועוד הריון הגיע ואיתו ונולדה לי ילדה קסומה שהביאה איתה תשוקה לעשות לה מלא בגדים אז גם ייצרתי בגדי ילדים MIZOKIDS  וכל מה שהתחולל בחיי השפיע והתמלא ביצירה שלי בMIZO: קולקציות גברים, קולקציות יונסקס, קולקצית בגדי גוף ואבזרים והכל קשור בהכל להיות מי שאני ומה שאני ככה מוגש החוצה אליכן ואליכם. איתכם התאפשרה לי הזכות להביא את עצמי עם כל קולקציה מחדש ושמחתם איתי ונתתם לי כוח עצום לייצר ולעצב עוד. 

אז עד סוף ספטמבר החנות ברחוב החשמל 8 תל אביב פתוחה ואתן מוזמנות לבוא להנות מפריטים אחרונים במחירי סייל . אעדכן בקרוב על ארועים והפתעות שיקרו במהלך החודש וחצי שנשארו לנו בפורמט הזה ומה שעתיד לקרות.

המשך יבוא....

Loading...