ILS
  • ILS
  • GBP
  • USD
  • EUR

03-5164105

MIZO ההשראה מאחורי הקולקציות של

MIZO ההשראה מאחורי הקולקציות של

  • Inbal Ben Zaken
ביום שישי הקרוב – 19/8, מזמינה אתכן להיפגש בחנות ברחוב החשמל 8, לקאווה ולחמישים אחוז הנחה על קולקציית הקיץ האחרונה שלי בין השעות 10.00 -14.00.

כחלק מהמסע שלי, אני רוצה לשתף ולהיזכר איתכן, בהשראות שהובילו אותי ליצור את הקולקציות. במהלך 20 השנים האחרונות, יצרתי 46 קולקציות. הקולקציות נבעו מתוך ניצוץ שמגיח ומדליק אור של חיים ופותח ערוץ חיבור המאפשר לי גישה אל מה שנמצא מעבר. מעבר למוכר, מעבר למוח החושב, ערוץ חיבור שמאפשר לי ליצור יש מאין.

מהי השראה? על פי ויקיפדיה השראה "היא פעולה במסגרתה חווה ההשראה מקבל קלט כלשהו בדרך כלל מאחד מחמישה חושים, בעזרתו הוא מצליח לבצע פעולה הנובעת ממצב תודעה גבוה יותר".

עבורי השראה היא ניצוץ. כל קולקציה התחילה מתוך ניצוץ שנדלק ופתח לי אפשרות לחלום ולדמיין. כל עונה מחדש זה קרה כמו קסם, לא יצאתי במסע לחיפוש ההשראה לקולקציה הבאה, זה פגש אותי כמעט בכל דבר.

יכולתי ללכת ברחוב תל אביבי ולהריח ריח שלקח אותי לרגע שהייתי בהרים בדרמסאלה, הרגע ההוא גרם לי להיזכר באישה שפגשתי שם, ואז הופיע הניצוץ הזה שהניע אותי לעצב קולקציית נשים מסביב לעולם.
קיץ אחד עמדתי עם חברה ופטפטנו, ניגשה אלי מישהי שאמרה לי שאני נראית בדיוק כמו פי ג'י הרווי, נדלק הניצוץ ויצאה קולקציית רוקסטייל. או הרגע בו התגנב לידי ספר ציורים של הצייר באלטוס, נשאבתי לציור והנה קולקציית חורף.
חברה שהייתה במקסיקו הביאה לי שטר כסף עם תמונתה של פרידה קאלו עליו, והופ קולקציה מלאת צבעוניות. או הימים בהם הייתי נוסעת לעבוד בבאר שבע, אשר הפגישו אותי עם נשים בדואיות ומהמפגש הזה יצאה קולקציית "מיזו דזרט".
אוסף של בבושקות גרמו לי לייצר בבושקות יפניות שהודפסו על חולצות.
שיר של רומי שסחף אותי לקולקציה טורקית.
תמונה של דמות ממלחמת הכוכבים שהילד שלי אהב יצרה קולקציית חלל קרה.
חלום שחלמתי שבו הגיעה אישה שלקחה אותי הרחק לבוכרה שבאוזבקיסטן, הוביל אותי אל קולקציית בוכרה.
אישה מהממת שפגשתי, עשתה לי חשק לייצר במידות לא שגרתיות עבורי, וכך נולדה קולקציית מיזו קווין.
שעורי בית בהנדסה שישבתי עליהם עם הבן שלי הניעו אותי לקולקציית משולש – עגול – ריבוע.
שיר מימי הקיבוץ שאמא שלי שרה בארוחת ערב משפחתית, לקחו אותי לייצר קולקציית חלוצות.

השראות הם כמו קסמים שמתרחשים ומניעים לפעולה. זה מרגיש כאילו שאני צינור שהקסם עובר דרכו. כשהקסם מתרחש החששות והשאלות לא מתקיימות, האם זה נכון? האם זה מספיק?.
רגעי הקסם וההשראה, הרגעים בהם נבנית קולקציה, הם כמו גלים ששוטפים אותי, ממלאים ומרגשים אותי. החיפוש של הבדים והגזרות הם כמו ידע שנמצא בתוכי ומדייק עצמו תוך כדי תנועה, אלו רגעים בהם כל עולמי הופך להיות "הדבר" ואני כמו נשאבת לתוכו.
ברגעים בהם אני יושבת, מדמיינת, משרטטת, מתהלכת בין הבדים אין שאלה, או ספק, או חוסר ידיעה (אלו מגיעים לפעמים אחרי שכבר הכל יצא...). ברגעים האלו יש את חדוות היצירה, התעופה על כנפי הדמיון, האפשרות לקחת בד ולהפוך אותו לשמלה, למכנסים או למעיל.
שיטוטי הבדים שלי הם הרגעים בהם הלב שלי מתמלא שמחה. לגעת בבד, להרגיש את המרקם שלו, את התנועה שלו, ולראות בבהירות איך הוא יראה כז'קט. אלו רגעים בהם אני מחוברת לידע שקיים, אני ממש יכולה לראות אותו כבר תפור ועם מה הוא יתאים כאאוטפיט. כמו מין הצצה אל העתיד של החומר המונח לפניי.
השעות בהן אני צריכה לבחור איזה כפתור יתאים למכנסיים הן כמו משחק של הרכבה והתאמה, אני מוצאת את עצמי רוקדת מול קופסאות הכפתורים שגם מעוררים בי תנועה של הגוף.

השראה היא פה והיא זמינה לכולנו תמיד. אני מזמינה אותנו להתקרב לזה עוד ועוד לאפשר לעצמנו ליצור דברים מדהימים בחיים. לתת להשראות להיכנס אל חיינו, ולאפשר לנו להרגיש את החיים במלוא עוצמתם ולהזכיר לנו למה אנחנו באמת כאן.

תודה לא.נשים שהחזיקו איתי וגרמו להשראות האלו להתממש לכדי יצירה מתקיימת פה בעולם הזה. לגרפיקאים הנפלאים, לצלמות המדויקות, לדוגמנים והדוגמניות, לעוזרות ההפקה וכמובן לכן – הלקוחות שלי, שנתתן לי את האפשרות לעוף על כנפי היצירה.

מחכה לראות אתכן ביום שישי הקרוב.
Loading...